ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ


Georges Labica

Η βία; Ποια βία;


ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ


Κινηματογραφικό αφιέρωμα «Από την ανεργία στο περιθώριο» / Προβολή «Rosetta»


Το κινηματογραφικό αφιέρωμα «Από την ανεργία στο περιθώριο: Η μάχη της επιβίωσης»,που παρουσιάζει ο Ηλίας Ιωακείμογλου στην πολιτική-πολιτιστική Λέσχη Εκτός Γραμμής ολοκληρώνεται την Παρασκευή 20 Απριλίου, 8:00 μ.μ. με την προβολή της ταινίας

 

Rosetta

Ζαν-Πιερ Νταρντέν - Λυκ Νταρντέν, 1999

 

Η ηρωίδα ζει σε ένα τροχόσπιτο με την αλκοολική μητέρα της, η οποία αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό το κοινωνικό περιθώριο που η Ροζέτα παλεύει να αποφύγει. Παλεύει με νύχια και με δόντια για μια θέση μισθωτής εργασίας, όχι μόνο για να μπορεί να συντηρήσει τον εαυτό της αλλά και για να διασώσει την ταυτότητά της ως υποκείμενο (εδώ δες την «αλτουσεριανή» σκηνή όπου μέσα από έναν διάλογο με τον εαυτό της προσπαθεί να ανασυγκροτήσει την εικόνα του εαυτού της ως υποκειμένου).

Η Ροζέττα μοιάζει με πρόσωπο βγαλμένο από το Κεφάλαιο του Καρλ Μαρξ· ένα πρόσωπο που υπάρχει μόνο μέσα στην καθαρότητα της σχέσης του με τον κεφαλαιοκρατικό τρόπο παραγωγής: είναι ανειδίκευτη εργάτρια που απολύεται και όλα τα άλλα χαρακτηριστικά της έχουν αφαιρεθεί. Γίνεται έτσι το αντιπροσωπευτικό δείγμα (ο «ιδεατός μέσος όρος») του άνεργου, του υποαπασχολούμενου, του άεργου, του επισφαλώς εργαζόμενου, του περιστασιακού, του άτυπου, όλων όσων μετακινούνται μέσα και έξω από την αγορά εργασίας. Η Ροζέτα γνωρίζει ότι εκείνη είναι όλα αυτά, εναλλάξ ή ταυτοχρόνως, γι’ αυτό και αγωνίζεται απεγνωσμένα προκειμένου να έχει μια οποιαδήποτε δουλειά. Αγωνίζεται με το πείσμα κάποιου που παλεύει για να σώσει τη ζωή του.

Γνωρίζει πως δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα της μακροχρόνιας ανεργίας. Απελπίζεται επειδή καταλαβαίνει ότι η πιθανότητα να επιστρέψουν στη μισθωτή εργασία οι μακροχρόνια άνεργοι μειώνεται καθώς μακραίνει ο χρόνος παραμονής τους στην ανεργία.

Γνωρίζει επίσης ότι από τον διάδρομο της μακροχρόνιας ανεργίας κινδυνεύει να περάσει στον υπολειμματικό υπερπληθυσμό, τον περιττό πληθυσμό πενήτων, που αποκλείονται ολικά και οριστικά από τον κόσμο της καπιταλιστικής παραγωγής και της αμειβόμενης εργασίας, ενός πληθυσμού χωρίς μισθό και χωρίς την ελπίδα ενός μισθού. Και τα γνωρίζει όλα αυτά, όχι από τα βιβλία, αλλά επειδή είναι η διαδρομή που έχει ήδη διατρέξει η μητέρα της, η οποία εκπροσωπεί στην ταινία τους υπολειμματικούς πληθυσμούς, τους ανθρώπους που ο καπιταλισμός δεν χρειάζεται, τους περιττούς, αυτούς στους οποίους η Ροζέττα δεν θέλει να ανήκει.

Όταν καταφέρνει να προσληφθεί υποκλέπτοντας την θέση από τον φίλο της, έρχεται αντιμέτωπη με τις Ερινύες.

 

Διαβάστε εδώ την παρουσίαση και το πλήρες πρόγραμμα του αφιερώματος:

http://www.ektosgrammis.gr/club/kinimatografiko-afieroma-apo-tin-anergia-sto-perithorio-i-mahi-tis-epiviosis

 

Σας περιμένουμε!

 

Πολιτική - Πολιτιστική Λέσχη Εκτός Γραμμής

Στρατηγοπούλου 7 & Μαυρικίου, Αθήνα

(Χ. Τρικούπη, στάση Λασκάρεως)

 

e: lesxi.ektosgrammis@gmail.com

f: /EktosGrammis

t: @ektos_grammis

www.ektosgrammis.gr/club

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/07/2018 - 16:44

Η κυβέρνηση με σαφέστατο δόγμα αποτροπής αφίξεων παρουσιάζεται ως δήθεν δυναμική υπερασπίστρια των προσφύγων και των μεταναστών.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ|
01/07/2018 - 20:00

Σήμερα πέθανε ο Θανάσης. Ο φίλος μας, ο σύντροφός μας. Στα 33 του, Κυριακή 1η Ιουλίου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/06/2018 - 14:36

Στην περίπτωση του Κουφοντίνα ακολουθούνται απαράδεκτες μεθοδεύσεις φαλκίδευσης του νόμου από αυτούς που είναι εντολοδόχοι της διαφύλαξής του.

ΘΕΩΡΙΑ|
05/06/2018 - 11:44

Ο Αλτουσέρ επιχειρεί να τεκμηριώσει ότι η φιλοσοφία δεν είναι μια πρακτική που αφορά απλώς τους ακαδημαϊκούς φιλοσόφους αλλά όλους τους ανθρώπους.