ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ


Georges Labica

Η βία; Ποια βία;


ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΘΗΝΑ |
Δευ, 29/05/2017 - 20:22

Ξαναδιαβάζοντας το Κεφάλαιο στα 150 / Συνεδρία 2: Το χρήμα


 

ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Ξαναδιαβάζοντας το Κεφάλαιο στα 150

 

Συνεδρία 2η

Το χρήμα

Πέμπτη 1 Ιουνίου, 7 μ.μ.

 

Εισήγηση: Δημήτρης Λένης

Σχολιασμός: Δημήτρης Παπαφωτίου

 

Οι θεωρίες για το χρήμα, μαρξικές ή μη, ποτέ δεν καταφέρνουν να καλύψουν όλες τις πλευρές ενός κοινωνικού φαινομένου που είναι από τη μια αφάνταστα περίπλοκο και συνδεδεμένο με κάθε πλευρά του σύγχρονου καπιταλισμού και από την άλλη τόσο απλό ώστε να μπορεί να βρίσκεται (ή όχι...) στις τσέπες όλων μας.

Στην παρουσίαση αυτή θα προσπαθήσουμε, ξεκινώντας από τον πρώτο τόμο του Κεφαλαίου, να θέσουμε μια σειρά ερωτήματα που αφορούν το χρήμα και την οντολογία του (τι είναι το χρήμα;), τη σχέση του με την μορφή αξία (πώς μετατρέπονται οι αξίες σε τιμές;), την κεντρικότητά του στον σύγχρονο καπιταλισμό (πώς συνδέεται η κρίση με τις χρηματικές ροές;) και την ειδική σχέση του με το νόμισμα και το κράτος (για πόσο ακόμα θα συνεχίσει το ευρώ να είναι το εθνικό νόμισμα των χωρών της ευρωζώνης;).

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, να διευκρινίσουμε ότι τα ερωτήματα αυτά θα παραμείνουν αναπάντητα.

 

Διαβάστε αναλυτικά το πλήρες πρόγραμμα του σεμιναρίου εδώ.

 

Σας περιμένουμε!

 

Πολιτική - Πολιτιστική Λέσχη Εκτός Γραμμής
Στρατηγοπούλου 7 & Μαυρικίου, Αθήνα
e: lesxi.ektosgrammis@gmail.com
f: /EktosGrammis
t: @ektos_grammis
www.ektosgrammis.gr/club

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/07/2018 - 16:44

Η κυβέρνηση με σαφέστατο δόγμα αποτροπής αφίξεων παρουσιάζεται ως δήθεν δυναμική υπερασπίστρια των προσφύγων και των μεταναστών.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ|
01/07/2018 - 20:00

Σήμερα πέθανε ο Θανάσης. Ο φίλος μας, ο σύντροφός μας. Στα 33 του, Κυριακή 1η Ιουλίου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/06/2018 - 14:36

Στην περίπτωση του Κουφοντίνα ακολουθούνται απαράδεκτες μεθοδεύσεις φαλκίδευσης του νόμου από αυτούς που είναι εντολοδόχοι της διαφύλαξής του.

ΘΕΩΡΙΑ|
05/06/2018 - 11:44

Ο Αλτουσέρ επιχειρεί να τεκμηριώσει ότι η φιλοσοφία δεν είναι μια πρακτική που αφορά απλώς τους ακαδημαϊκούς φιλοσόφους αλλά όλους τους ανθρώπους.