ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ


Georges Labica

Η βία; Ποια βία;


ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΘΗΝΑ |
Σάβ, 03/06/2017 - 12:56

Ξαναδιαβάζοντας το Κεφάλαιο στα 150 / Συνεδρία 3: Ο φετιχισμός του εμπορεύματος


 

ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Ξαναδιαβάζοντας το Κεφάλαιο στα 150

 

Συνεδρία 3η

Ο φετιχισμός του εμπορεύματος

Πέμπτη 8 Ιουνίου, 7 μ.μ.

 

Εισήγηση: Παναγιώτης Σωτήρης

Σχολιασμός: Δημήτρης Παπαφωτίου

 

Από τις πιο συζητημένες έννοιες του μαρξικού κειμένου ο φετιχισμός έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλων αντιπαραθέσεων. Από ορισμένες αναγνώσεις παρουσιάστηκε ως η συμπύκνωση μιας δυνάμει υλιστικής θεωρίας της αλλοτρίωσης, από άλλες ως η κατεξοχήν παρουσία ιδεαλιστικών στοιχείων μέσα στο μαρξικό κείμενο. Στην παρουσίαση που θα κάνουμε θα προσπαθήσουμε να δείξουμε, διαβάζοντας τις αναφορές στο φετιχισμό στον πρώτο τόμο σε συνάρτηση με τις αντίστοιχες αναφορές στα υπόλοιπα χειρόγραφα και επεξεργασίες του συνολικού «ερευνητικού προγράμματος» της κριτικής της πολιτικής οικονομίας, θα προσπαθήσουμε να δείξουμε ότι αυτό που έχουμε εδώ είναι στοιχεία μιας υλιστικής θεωρίας της ανάδυσης των ιδεολογικών μορφών, μια θεωρία της ιδιότυπης κοινωνικής αναγκαιότητας της παραγνώρισης.

 

Διαβάστε αναλυτικά το πλήρες πρόγραμμα του σεμιναρίου εδώ.

 

Σας περιμένουμε!

 

Πολιτική - Πολιτιστική Λέσχη Εκτός Γραμμής

Στρατηγοπούλου 7 & Μαυρικίου, Αθήνα

e: lesxi.ektosgrammis@gmail.com

f: /EktosGrammis

t: @ektos_grammis

www.ektosgrammis.gr/club

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/07/2018 - 16:44

Η κυβέρνηση με σαφέστατο δόγμα αποτροπής αφίξεων παρουσιάζεται ως δήθεν δυναμική υπερασπίστρια των προσφύγων και των μεταναστών.

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ|
01/07/2018 - 20:00

Σήμερα πέθανε ο Θανάσης. Ο φίλος μας, ο σύντροφός μας. Στα 33 του, Κυριακή 1η Ιουλίου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΚΙΝΗΜΑΤΑ|
11/06/2018 - 14:36

Στην περίπτωση του Κουφοντίνα ακολουθούνται απαράδεκτες μεθοδεύσεις φαλκίδευσης του νόμου από αυτούς που είναι εντολοδόχοι της διαφύλαξής του.

ΘΕΩΡΙΑ|
05/06/2018 - 11:44

Ο Αλτουσέρ επιχειρεί να τεκμηριώσει ότι η φιλοσοφία δεν είναι μια πρακτική που αφορά απλώς τους ακαδημαϊκούς φιλοσόφους αλλά όλους τους ανθρώπους.